Cvičenie s mamičkami: 1. trimester

V našej praxi sa často stretávame s tým, že budúca mamička nevie, aké cvičenie je pre ňu na začiatku tehotenstva vhodné. Pripravili sme sériu blogov, v ktorých vám priblížime naše postupy a odporúčania k cvičeniu v tehotenstve. Začíname 1. trimestrom.

V období 1. trimestra dochádza k dôležitým vývinovým procesom. U väčšiny žien je prvý trimester sprevádzaný pocitom slabosti, únavy, nevoľnosťou až zvracaním, a preto z hľadiska fyzioterapie začíname s cvičením až v 2. trimestri (približne od 13.týždňa).

Ak sa však budúca mamička cíti dobre, venujeme sa v prvých týždňoch najmä nácviku správneho držania tela a osvojeniu správnych pohybových stereotypov, kam zaraďujeme aj bráničné dýchanie.

Správne dýchanie sa počas celého tehotenstva snažíme udržať čo možno najdlhšie. Pomáha pri tráviacich ťažkostiach alebo ním môžme predchádzať nepríjemnému "páleniu záhy”.

S dýchaním začíname na podložke, v ľahu na chrbte s podloženými nohami na fitlopte alebo stoličke. Samotné dýchanie je potrebné si navnímať a postupne osvojovať aj v iných statických polohách (sed, stoj).

Vo Vitalclinic veríme, že každá efektívna terapia sa začína správnou diagnostikou. Pre termín na vstupnú diagnostiku pre mamičky a začiatok rehabilitácie nás, prosím, kontaktujte na:


Tel.: +421903 421 525

E-mail: info@vitalclinic.sk

Objednanie na vstupnú diagnostiku pre mamičky online: online objednávací systém