blog

Cvičenie v tehotenstve

Prečo cvičiť počas tehotenstva?
Pravidelné cvičenie počas tehotenstva udržiava fyzickú a psychickú aktivitu vášho organizmu a tiež zvyšuje ohybnosť a pružnosť vášho tela, potrebnú pri samotnom pôrode. Pri aeróbnom cvičení trénujete svoju vytrvalosť a tým zlepšujete krvný obeh, metabolizmus a trávenie.

Počas aktívneho cvičenia sa vyplavujú nielen toxíny a škodlivé látky z tela, ale aj endorfíny – takzvané hormóny šťastia, ktoré telu pomáhajú k celkovému uvoľneniu a dobrej nálade. Cvičením nepripravujete svoje telo len na pôrod, ale aj na obdobie, ktoré príde po ňom. Je veľmi dôležité ako rýchlo sa po pôrode zotavíte a ako sa budete fyzicky a psychicky cítiť.

Na čo sa naše fyzioterapeutky pri cvičení s Vami zamerajú?
• naučíme sa správne dýchať a využívať bránicové dýchanie na aktivovanie CORE systému - hlbokého stabilizačného systému
• na spevnenie panvového dna a podporu črevnej peristaltiky
• odľahčíme zaťažené kĺby a chrbticu a uľavíme opuchnutým nohám
• posilníme hlboké krčné priťahovače a medzilopatkové svaly
• spevníme brušné a sedacie svaly, posilníme svaly okolo bedrového kĺbu a aktivujeme svaly okolo klenby nôh
• naučíme sa strečingové, naťahovacie cviky na uvoľnenie skráteného svalstva

Radi vám pomôžeme udržať si fyzickú aj psychickú kondíciu počas celého vášho tehotenstva. V prípade záujmu o cvičenie pod odborným dohľadom našich fyzioterapeutiek nás neváhajte kontaktovať na čísle: +421903 421 525, alebo nám napíšte na info@vitalclinic.sk.