blog

Kegelove cviky

Kegelove cviky na posilnenie svalov panvového dna

Základom cvičenia je rozpoznať to správne svalstvo. K tomu vám vedia pomôcť tieto cviky:

  • stiahnite zvieracie svaly, ako by ste chceli zadržať moč
  • ak sa vám podarilo stiahnúť správne svalstvo, pocítite pod panvou pohyb svalov smerom nahor
 
Ostatné už teraz pôjde ľahko, len nezabúdajte, že pri cvičení neaktivujeme iné skupiny svalov (sedacie, brušné či stehenné). Tak skúste:
 
  • sťahujeme svaly pánvového dna
  • nezapájame iné svalové partie
  • vydržíme so stiahnutím 6-8 sekúnd
  • opakujeme desaťkrát
  • nezabúdame na správne bránicové dýchanie

Kegelove cvičenia by mali byť vašou základnou fyzickou prípravou na pôrod a najmä na obdobie po ňom. Ak vám to však vaša kondícia a stav dovolí, nemali by ste sa zastaviť iba pri nich. Pravidelné cvičenie počas tehotenstva totiž pomáha udržiavať fyzickú ale aj psychickú aktivitu vášho organizmu a zároveň zvyšuje ohybnosť a pružnosť vášho tela, potrebnú pri samotnom pôrode. Pri aeróbnom cvičení navyše trénujete svoju vytrvalosť a tým zlepšujete krvný obeh, metabolizmus a trávenie.

Na čo sa naše fyzioterapeutky popri cvikoch na spevnenie svalov pánvového dna pri cvičení s Vami zamerajú?
• naučia vás správne dýchať a využívať bránicové dýchanie na aktivovanie hlbokého stabilizačného svalstva, ktoré je centrom nášho tela
• odľahčíte zaťažené kĺby a chrbticu a uľavíte opuchnutým nohám
• posilníte hlboké krčné priťahovače a medzilopatkové svaly
• spevníte brušné a sedacie svaly, posilníte svaly okolo bedrového kĺbu a aktivujete svaly okolo klenby nôh
• naučíte sa strečingové, naťahovacie cviky na uvoľnenie skráteného svalstva
 

Je veľmi dôležité ako rýchlo sa po pôrode zotavíte a ako sa budete fyzicky a psychicky cítiť. Veľmi radi vám pomôžeme udržať si fyzickú aj psychickú kondíciu. V prípade záujmu o cvičenie pod odborným dohľadom našich fyzioterapeutiek nás neváhajte kontaktovať.