blog

Cviky pre silné kolená

Dnes si ukážeme niekoľko cvikov na posilnenie nôh, rovnako ako cvikov pre zlepšenie stabilizačnej funkcie kolenného kĺbu.

Cvik 1.: Drep s fitloptou opretou o stenu 

Ak tento cvik poznáte, neváhajte nohy a kolená posilniť aj doma, ak je pre vás nový, príďte sa ho správne naučiť k nám. 

Základným pravidlom je, že kolená v podrepe nepresahujú špičky a ani 90 stupňový uhol. A ešte tip: čím viac špičky v základnom postoji vytočíte smerom von, tým viac pri cvičení posilníte vnútorný stehenný sval, ktorý má tendenciu najrýchlejšie ochabnúť.

 

 

Cvik 2.: Zlepšite a posilnite stabilizačnú funkciu kolena pri brzdiacom  pohybe - vyskúšajte výpad s Bosu vpred.

 

 

 

 

 

 

 

Cvik 3.: Znížte riziko poranenia kolena a využite fitloptu ako nestabilnú plošinu pre posilnenie stabilizátorov kolenného kĺbu. Pri pravidelnom cvičení sa reakčná rýchlosť vašich svalov výrazne zlepší. Ocenia najmä športovci ale aj rekreační lyžiari!

 

 

Ak vás v blízkej dobe čaká lyžovačka, radi vám pomôžeme sa na ňu pripraviť. Rehabilitáciu bez čakania si, prosím, rezervujte na:

Tel.: +421903 421 525

E-mail: info@vitalclinic.sk

Objednanie online: online objednávací systém

Alebo nám napíšte cez kontaktný formulár uvedený nižšie.

Náš fyziotím v centre Bratislavy je tu pre vás! Tešíme sa na vašu návštevu a prajeme vám peknú dovolenku bez zranení!