Skupinové cvičenia vo fyzioterapii: áno či nie?

V detstve si väčšinu pohybových stereotypov odpozorujeme od rodičov, ľudí z blízkeho okolia a časom si ich prenášame do dospelosti. Tým sa naše telo stáva odlišným a jedinečným. Preto aj v prípade, že vás začne bolieť chrbát, koleno, rameno alebo máte diastázu brušných svalov, mechanizmus vzniku a príčina Vašich bolestí je s najväčšou pravdepodobnosťou iná ako u vašich príbuzných, alebo kamarátov.
vitalclinic skupinove cviceniepng
Vašu individualitu preto možno riešiť len individuálnym prístupom a ten nie sme schopní docieliť skupinovými cvičeniami. Preto je najdôležitejším termínom u nás vo Vitalclinic vstupné vyšetrenie fyzioterapeutom. Po jeho absolvovaní vám fyzioterapeut navrhne program cvičení a špecializovaných metodík, ktoré váš konkrétny problém pomôžu vyriešiť.

Pred samotným vstupným vyšetrením u fyzioterapeuta je dôležité uvedomiť si, že to nebude ľahká cesta. Fyzioterapeut vám totiž pomôže s akútnou fázou, ale ďalší postup, aby sa daná bolesť alebo problém už neprinavrátili, je len na Vás a Vašom úsilí. Pravidelnosť vykonávania správnych cvičení je alfa-omega. Cieľom individuálnej fyzioterapie je odstrániť bolesť, pracovať na príčine bolesti, zlepšiť vnímanie tela, osvojiť si správne pohybové vzory a stereotypy, vytrvalo aj naďalej pracovať na svojich nedostatkoch.

Z našich skúseností môžeme potvrdiť, že pri skupinovom cvičení lektor nemá šancu odsledovať neustále správne prevedenie daných cvikov, pretože svoju pozornosť musí rozdeliť medzi viac účastníkov. Všetci účastníci totiž majú naučené ine pohybové zlozvyky. Ak sa rozhodnete skupinové cvičenia vyskúšať, odporúčame vám pred tým absolvovať minimálne pár individuálnych hodín s fyzioterapeutom pre pochopenie základov potrebných pre uvedomenie si vlastných “chýb” a ich nápravu v dynamických cvikoch.

Autor: Mgr. Natália Vavrinská
Garant: MUDr. Emília Luknárová