Medzi bolesti v oblasti panvy patria bolestivá a nepravidelná menštruácia, bolesti pri pohlavnom styku, bolesť kostrče, nešpecifické bolesti v oblasti malej panvy a podbruška, inkontinencia.

Najčastejším problémom býva bolestivá menštruácia, ktorá trápi veľké množstvo žien v rôznom veku a to každý mesiac. Tento problém je vo väčšine prípadov riešený tabletkami alebo hormonálnou antikoncepciou, no miesto tu má práve cielená fyzioterapia, ktorá dokáže účinne pomôcť pri bolestiach.

Pred samotným cvičením je dôležité absolvovať vstupnú diagnostiku kde začíname s komplexným vyšetrením vonkajších známok tela v stoji, ľahu na chrbte a bruchu. Nasledujú špecifické testy zamerané na oblasť panvy, chrbta, hrudníka, brušných svalov, kde si zistíme celkový stav pohybového aparátu. Nakoľko aj vzdialené spazmy nám ovplyvňujú svaly panvového dna a brucha. Oblasť panvy ďalej
vyšetrujeme palpačne (per vaginam/ per rectum), kde zisťujeme, či sa v danom mieste nachádzajú spazmy, spúšťačové body bolesti, po prípade daná bolesť.

Po absolvovaní vyšetrenia nastavíme klientke terapiu, ktorú prispôsobujeme danej problematike, s ktorou žena ku nám prišla, aby bola terapia čo najefektívnejšia. Naučíme vás cvičenia, ktoré si pohodlne odcvičíte aj doma, v prípade zistenia blokád využívame manuálne techniky na uvoľnenie. Počet terapií závisí od stavu klientky.