Obdobie tehotenstva je pre ženy výnimočným obdobím. Každá žena vstupuje do tehotenstva v inej úrovni fyzickej kondície, preto zmeny, ktoré v tomto období prebiehajú, pôsobia na ženu rozdielne. Hormonálne zmeny značne ovplyvňujú držanie tela ako napríklad - posun ťažiska vpred, oslabenie priečnej a pozdĺžnej klenby, prehĺbenie driekovej lordózy, oslabenie brušných svalov, zväčšenie hrudnej kyfózy, predsun ramien a hlavy. Budúcim mamičkám preto odporúčame nezanedbávať hlboký stabilizačný systém a svaly panvového dna, nielen z hľadiska terapie, ale aj prevencie. Mnohé zrejme netušia, že problémy s únikom moču, bolesti krížov a oslabenie svalov panvového dna spolu úzko súvisia.

S čím mi môže fyzioterapeut pomôcť?

• Bolesti krížov

• Bolesti panvy a lonovej kosti

• Bolesti v oblasti SI kĺbu a bedrových kĺbov

• Symfyzeolýza

• Únik moču, plynov, stolice

• Bolesti hlavy, migrény

• Bolesti v oblasti hrudníka a lopatiek

• Opuch končatín

• Kedy je dobré začať s fyzioprípravou?
    Program Fyziopríprava v tehotenstve odporúčame začať po ukončení I. trimestra, ale začať sa dá samozrejme kedykoľvek v priebehu tehotenstva. Cieľom fyzioprípravy je aktivovať hlboký stabilizačný systém, svaly panvového dna a tým znížiť riziko vzniku popôrodných problémov. Pohyb v tehotenstve je veľmi prospešný ako pre vás, tak aj pre vaše bábätko.
  • Čo obsahuje fyziopríprava a čo od nej môžem očakávať?
    • Vstupná diagnostika pohybového aparátu
    • Vyšetrenie svalov panvového dna podľa potreby
    • Manualna terapia v rámci potreby
    • Edukácia cvikov na doma
    • Inštruktáž masáže hrádze, aniball
    • Uvoľňovanie panvového dna pred pôrodom
    • Edukácia cvikov na I. a II. dobu pôrodnú
    • Edukácia starostlivosti tela po pôrode
  • Ako často je dobré chodiť na terapiu?
    • Frekvenciu terapii nastavuje fyzioterapeut na základe vášho zdravotného stavu a na základe štádia tehotenstva.
    • Ak ste tehotná a subjektívne nevnímate žiadnu bolesť, môžte prísť na terapiu 1x za mesiac a nakoniec pred samotným pôrodom (cca 37 týždeň) odporúčame absolvovať celkové ošetrenie tela a panvového dna.
    • Ak ste tehotná a vnímate bolesti pohybového aparátu a panvového dna, tak sú terapie samozrejme častejšie.

Pokiaľ máte o individuálne rehabilitačné cvičenie v tehotenstve záujem, sme tu pre vás.

Objednajte sa na vstupné vyšetrenie.

Určite nájdeme termín, ktorý vám bude vyhovovať.

zeny_Formular