Obdobie šestonedelia je obdobím, kedy sa telo mamičky zotavuje z pôrodu. Dochádza k zavinovaniu maternice a hormonálnej regulácii, ktorá zabezpečuje tvorbu mlieka a mnohé ďalšie procesy spojené s materstvom.

Častokrát žena po pôrode, nemá dostatok času venovať sa samej sebe a dochádza k vzniku rôznych ťažkostÍ.

Kedy je vhodné prísť na vstupný termín po pôrode?

• Každej čerstvej mamičke odporúčame prísť na skontrolovanie stavu po pôrode hneď po ukončení šestonedelia
• Ak ste mala komplikovaný a traumatický pôrod, odporúčame prísť skôr

Pri akých ťažkostiach je vhodné prísť?
• Popôrodné poranenia (natrhnutie, nástrih, kliešťový pôrod, pôrod s použitím vakumextraktora)
• Pôrod cisarskym rezom
• Únik moču, stolice, plynov
• Bolesti brucha a s tým spojené poruchy trávenia (časté zápchy, nafukovanie)
• Bolesti v oblasti panvy, lonovej kosti
• Časté migrény a bolesti hlavy
• Bolesti pohybového aparátu (chrbtice, chodidiel, bedrových kĺbov)

Niektoré ťažkosti môžu pretrvávať aj roky po pôrode, preto nás neváhajte navštíviť, ak neodozneli:

• Bolestivý pohlavný styk
• Bolestivá menštuácia
• Diastáza brušných svalov

Ako prebieha terapia

Terapia začína vstupným vyšetrením (konzultáciou) s cieľom zistiť váš celkový stav po pôrode. Obsahuje diagnostiku pohybového aparátu a súčasťou vstupného vyšetrenia je aj vaginálne vyšetrenie s cieľom zistiť v akom stave je vaše panvové dno, prípadne jazvy po šití. Vyšetrenie per vaginam je možné odmietnuť. Aktiváciu a relaxáciu svalov panvového dna vieme vyšetriť aj pomocou ultrazvuku. V rámci vstupného vyšetrenia zhodnotíme vaše pohybové stereotypy, chôdzu a stoj.

Po absolvovaní vstupného vyšetrenia vám vytvoríme individuálny rehabilitačný plán, edukujeme vás o domácej terapii a podľa potreby vášho zdravotného stavu určíme frekvenciu terapií.

Objednajte sa na vstupné vyšetrenie

Určite nájdeme termín, ktorý vám bude vyhovovať.

zeny_Formular